Arduino δομή προγράμματος

Το Arduino IDE υπάρχει σε εκδόσεις για Windows, Mac και Linux και μπορείτε να το κατεβάσετε εντελώς δωρεάν από την επίσημη ιστοσελίδα http://arduino.cc/en/Main/Software.

Kάθε πρόγραμμα sketch αποτελείται από δύο βασικές ρουτίνες ώστε να έχει την γενική δομή:

// Ενσωματώσεις βιβλιοθηκών, δηλώσεις μεταβλητών...

int ledPin = 10;

void setup()
{
// ...
}

void loop()
{
// ...
}

// Υπόλοιπες συναρτήσεις...

Η βασική ρουτίνα setup() εκτελείται μια φορά μόνο κατά την εκκίνηση του προγράμματος ενώ η βασική ρουτίνα loop() περιέχει τον βασικό κορμό του προγράμματος και η εκτέλεσή της επαναλαμβάνεται συνέχεια σαν ένας βρόγχος.

Δηλώσεις μεταβλητών
Όπως σε όλες τις γλώσσες προγραμματισμού, μπορώ να δηλώσω ονόματα μεταβλητών. Οι τύποι μεταβλητών που υποστηρίζονται στο Arduino είναι αρκετοί.

  • boolean, με τιμές το 0 και 1 (ή True – False)
  • byte, με τιμές από 0 έως και 255
  • int, ακέραιος με δυνατές τιμές από -32768 έως και 32767
  • long, ακέραιος με δυνατές τιμές από -2147483648 έως και 2147483647
  • float, δεκαδικοί αριθμοί
  • char, ένας χαρακτήρας (μέγεθος ένα Byte)
  • string, πίνακας χαρακτήρων

Στην αρχικοποίηση κάθε προγράμματος μέσα στη συνάρτηση setup  θα χρειαστεί να χαρακτηρίσουμε τα Pins που χρησιμοποιούμε ως είσοδο ή ως έξοδο.

Για παράδειγμα:
pinMode(12, OUTPUT);  o αριθμός pin 12 ορίζεται ώς έξοδος

pinMode(Α2, INPUT);  το pin A2 ορίζεται ως είσοδος

 

 

Comments are closed.