Το Arduino IDE υπάρχει σε εκδόσεις για Windows, Mac και Linux και μπορείτε να το κατεβάσετε εντελώς δωρεάν από την επίσημη ιστοσελίδα http://arduino.cc/en/Main/Software.
Kάθε πρόγραμμα sketch αποτελείται από δύο βασικές ρουτίνες ώστε να έχει την γενική δομή:
// Ενσωματώσεις βιβλιοθηκών, δηλώσεις μεταβλητών...
int ledPin = 10;
void setup()
{
// ...
}
void loop()
{
// ...
}
// Υπόλοιπες συναρτήσεις...
Η βασική ρουτίνα setup() εκτελείται μια φορά μόνο κατά την εκκίνηση του προγράμματος ενώ η βασική ρουτίνα loop() περιέχει τον βασικό κορμό του προγράμματος και η εκτέλεσή της επαναλαμβάνεται συνέχεια σαν ένας βρόγχος.
Δηλώσεις μεταβλητών
Όπως σε όλες τις γλώσσες προγραμματισμού, μπορώ να δηλώσω ονόματα μεταβλητών. Οι τύποι μεταβλητών που υποστηρίζονται στο Arduino είναι αρκετοί.
- boolean, με τιμές το 0 και 1 (ή True – False)
- byte, με τιμές από 0 έως και 255
- int, ακέραιος με δυνατές τιμές από -32768 έως και 32767
- long, ακέραιος με δυνατές τιμές από -2147483648 έως και 2147483647
- float, δεκαδικοί αριθμοί
- char, ένας χαρακτήρας (μέγεθος ένα Byte)
- string, πίνακας χαρακτήρων
Στην αρχικοποίηση κάθε προγράμματος μέσα στη συνάρτηση setup θα χρειαστεί να χαρακτηρίσουμε τα Pins που χρησιμοποιούμε ως είσοδο ή ως έξοδο.
Για παράδειγμα:
pinMode(12, OUTPUT); o αριθμός pin 12 ορίζεται ώς έξοδος
pinMode(Α2, INPUT); το pin A2 ορίζεται ως είσοδος